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[N5] Débat de la Panocéanie dans la N5

Démarré par Wizzy, 17 Novembre 2024 à 08:32:37

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Wizzy

WIP12 a fait un podcast en anglais sur les ordres militaires.




E188: Military Orders with Sneaky Snake

https://podcasters.spotify.com/pod/show/wip12podcast/episodes/E188-Military-Orders-with-Sneaky-Snake-e35elhf

CitationDans cet épisode, Khepri interviewe Sneaky Snake pour savoir comment réussir avec les Ordres Militaires !
Sneaky a été un véritable tueur avec les Ordres Militaires, y jouant intensément et terminant même 13e sur plus de 170 prétendants au Satellite IGL 2025. Son programme était incroyablement chargé ; jetez un œil à ses confrontations : il n'a pas eu de chance !

Nous passons en revue ses profils d'Ordres Militaires préférés, comment il les utilise, comment il parvient à jouer avec autant de Chevaliers dans ses listes et pourquoi il adore les snipers trinitaires.

Nous parlons également de son expérience dans l'IGL et abordons les moments forts de ses parties.

Si les guerriers élus de Dieu (bien équipés par le complexe militaro-industriel panocéanien) vous intéressent et que vous en avez assez de les voir remplis de robots ou de TAG au lieu de Chevaliers, vous devez absolument écouter cet épisode.


SneakSnake's IGL list - Panic Room IGL 25
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GROUP 1  10  / 3
 KNIGHT OF SANTIAGO (Lieutenant) Spitfire, Nanopulser, E/M Grenades, D-Charges / Pistol, DA CC Weapon(PS=6). (0 | 33)
 KNIGHT OF SANTIAGO (Hacker, Killer Hacking Device) MULTI Rifle, Nanopulser, D-Charges ( | TinBot: Firewall [-3]) / Pistol, DA CC Weapon(PS=6). (0 | 31)
 CRUX KNIGHT FTO MULTI Marksman Rifle(PS=5), Drop Bears, D-Charges / MULTI Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (0 | 46)
 TEUTONIC KNIGHT (Specialist Operative) Submachine Gun, Panzerfaust / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (0 | 19)
 TEUTONIC KNIGHT Light Shotgun, Panzerfaust ( | TinBot: Firewall [-3]) / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (0 | 19)
 TEUTONIC KNIGHT (NCO) Spitfire / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (1.5 | 28)
 ORDER SERGEANT FTO Heavy Rocket Launcher / Assault Pistol, CC Weapon. (1.5 | 15)
 CURATOR Combi Rifle, D-Charges, AP Mine, Armed Turret(Marksman Rifle) ( | GizmoKit) / Pistol, CC Weapon. (0 | 20)
 FUGAZI DRONBOT Flash Pulse / PARA CC Weapon(-3). (0 | 7)
 TECH-BEE Adhesive Launcher Rifle, Flash Pulse ( | Deployable Repeater) / Pistol, PARA CC Weapon(-3). (0 | 9)

GROUP 24  / 1 
 TRINITARIAN MULTI Sniper Rifle / Pistol, CC Weapon. (1.5 | 25)
 TRINITARIAN MULTI Sniper Rifle / Pistol, CC Weapon. (1.5 | 25)
 RAVENEYE Submachine Gun, E/Marat, Flash Pulse, Cybermine / Pistol, CC Weapon. (0 | 12)
 MULEBOT (Deactivator, Repeater)  ( ) / PARA CC Weapon(-3). (0 | 8)
 WARCOR (360º Visor) Flash Pulse ( ) / Stun Pistol, PARA CC Weapon(-3). (0 | 3)

 6 SWC | 300 Points

Zw9taWxpdGFyeS1vcmRlcnMRUGFuaWMgUm9vbSBJR0wgMjWBLAIBAAoBGwEFAAIbAQIAA4cXAQQABB4BBQAFHgECAAYeAQYABxgBAwAIhjMBAwAJEwEBAAqDpwECAAIABQGF9wEBAAKF9wEBAAOGNAECAAQmAQEABTIBAQA%3D


Sneaky's second favorite list - Boring MO pt.2
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GROUP 11  / 3
 BLACK FRIAR (Combat Instinct) Heavy Rocket Launcher, Nanopulser / MULTI Pistol(+1B), CC Weapon. (1.5 | 22)
 CROSIER (Paramedic) Combi Rifle ( | MediKit) / Pistol, CC Weapon. (0 | 13)
 KNIGHT COMMANDER (Lieutenant) Combi Rifle, Light Shotgun, Pulzar / Pistol, Shock CC Weapon(PS=7). (0 | 23)
 CROSIER Combi Rifle / Pistol, CC Weapon. (0 | 11)
 CROSIER Combi Rifle / Pistol, CC Weapon. (0 | 11)
 TEUTONIC KNIGHT (NCO) Spitfire / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (1.5 | 28)
 TEUTONIC KNIGHT (Specialist Operative) Submachine Gun, Panzerfaust / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (0 | 19)
 TEUTONIC KNIGHT Light Shotgun, Panzerfaust ( | TinBot: Firewall [-3]) / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (0 | 19)
 JOAN OF ARC v2 AP Spitfire, Pulzar(+1B) / Pistol, EXP CC Weapon(PS=4). (1.5 | 45)
 KNIGHT OF SANTIAGO (Hacker, Killer Hacking Device) MULTI Rifle, Nanopulser, D-Charges ( | TinBot: Firewall [-3]) / Pistol, DA CC Weapon(PS=6). (0 | 31)

GROUP 24 
 KNIGHT HOSPITALLER Heavy Machine Gun / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (1.5 | 32)
 KNIGHT HOSPITALLER (Doctor) MULTI Rifle ( | MediKit) / Pistol, DA CC Weapon(PS=5). (0 | 30)
 FUGAZI DRONBOT Flash Pulse / PARA CC Weapon(-3). (0 | 7)
 TECH-BEE Adhesive Launcher Rifle, Flash Pulse ( | Deployable Repeater) / Pistol, PARA CC Weapon(-3). (0 | 9)

 6 SWC | 300 Points

Zw9taWxpdGFyeS1vcmRlcnMOQm9yaW5nIE1PIHB0LjKBLAIBAAoBgwMBBAAChhgBBQADhhkBAQAEhhgBAQAFhhgBAQAGHgEGAAceAQUACB4BAgAJKgECAAobAQIAAgAEAQYBAwACBgEHAAMTAQEABIOnAQIA
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Wizzy

counterintelligence pod a fait une vidéo tactica en anglais sur les ordres militaires.
https://www.youtube.com/@counterintelligencepod


Counterintelligence Episode 4 - Military Orders
Two nerds nerding on about Military Orders. We are trying to give a more nuanced description of infinity mainly for beginners not just ranking units by overall performance but going into their roles in the army list and what they bring to it, such as attack pieces, defence pieces then specialist, hacking and gimmicks for the faction. (I swear every time we have found new sound issues//Wille)

Chapters:
0:00 - Intro
1:18 - Attack Pieces
1:21:10 - Defensive Pieces
1:47:52 - Specialist
2:04:54 - Hacking
2:15:14 - Lieutenant
2:37:12- Gimmicks
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Wizzy

La dernière màj de l'army change ça :

PanOceania

Drummers
Drummer with Drumbot_3: Cost increased from 38 → 40 points
Drummer with Drumbot_4: Cost increased from 41 → 42 points
Drummer with Drumbot_5: Gains Flash Pulse
New Loadouts: Two Forward Observer options added (each carrying two Drumbots)

Drumbot
PH increased from 8 → 9
Drumbot_3: Gains Neurocinetics, cost increased from 24 → 26 points
Drumbot_4: Upgrades Light Rocket Launcher → Heavy Rocket Launcher, cost increased from 24 → 25 points

NA2

Emily Handelman
Breaker Combi Rifle profile reduced from 25 → 23 points
In Kestrel: now is Wildcard with (Fennec, ColCorp) labels
In White Company: now is Wildcard with (Fusiliers) label
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Wizzy

03 Août 2025 à 08:57:17 #63 Dernière édition: 03 Août 2025 à 12:10:05 par Wizzy
Bostria a précisé dans la dernière vidéo que les anciennes sectorielles revenaient cette année suite à la demande des joueurs. Koni a dit dans le dark net qu'ils visaient le retour pour la fin d'année au plus tard.
C'est probablement juste le format pdf légendaire qu'y avait été auparavant évoqué durant l'interplanetario par Deep Green X, le gars de beast of war, qui en était en charge et qui a d'ailleurs dit que c'était en stand by.



J'ai vu dans le net de la communauté allemande que Tau24 avait rip le live facebook pour le mettre sur youtube, du coup vous avez le stream avec la vostfr auto de youtube, j'ai fait un résumé avec des infos en plus du premier post résumé. Dans le post Conjecture il y'a l'ensemble des infos et dans les sujets de jeu spécifique il y'aura le dispatch par jeu.

Séminaire de la Gencon 2025
https://www.youtube.com/watch?v=_HRUBKCCwGQ

Voici ce qui n'avait pas été mis dans le premier résumé d'hier :

- Retour des sectorielles OOP, il ne s'agira pas d'un reboot mais d'une mise aux normes, le reboot interviendra le jour où CB fera une livraison de figurines.
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Wizzy

Etrangement ma collection Pano est bizarrement focus sur l'Acontecimento alors que je visais plutôt la généraliste, donc le retour d'Aco et des deux autres m'arrange perso, vu que j'arrive à rien pour recycler harmonieusement les figs dans la KFC.
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Wizzy

Il y'a eu deux vidéos de stratégies de liste dans le sujet ci-dessous :

[N5] Sneaky Snake : Listes Pano et analyses https://www.bureau-aegis.org/forum/index.php?topic=17862.0
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Wizzy

Infinity Gamer a fait une vidéo en anglais pour les sorties infinitythegame et il a fait une revue avec analyse du jotum.


Escadron Jotum & Iguana | Infinity the Game sort en août
Sorties d'août d'Infinity Game : Présentation détaillée du Jotum et de l'Escadron Iguana. Salut les joueurs d'Infinity ! Dans cet épisode, nous nous penchons sur les nouveautés d'août d'Infinity, en nous concentrant sur le nouveau Jotum et l'Escadron Iguana. Nous aborderons l'histoire, les statistiques et l'utilité tactique du Jotum, notamment son blindage et sa puissance de feu impressionnants, ainsi que les fonctionnalités uniques de l'Escadron Iguana et son système expérimental d'éjection du pilote. Nous aborderons également les nouveaux ensembles de peintures Army Painter disponibles et vous offrirons un aperçu des prochaines sorties de septembre. Restez connectés pour des analyses stratégiques épiques et bon jeu !

00:00 Introduction et aperçu des sorties d'août
00:03 Le Jotum colossal : conception et histoire
01:30 Capacités et stratégie du Jotum sur le champ de bataille
03:25 Contrer le Jotum : trucs et astuces
05:07 Classification des figurines : Jotum
06:05 Présentation de l'escadron Iguana
07:43 Mécaniques et stratégie uniques d'Iguana
13:39 Classification des figurines : Iguana
15:55 Sets de peinture d'août et aperçu de septembre
18:02 Conclusion et prochaines sorties
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Wizzy

Infinity Dante a fait une vidéo prédictive sur les possibilités de faire entrer les anciennes sectorielles OOP. La vidéo est en français.


Prédictions sectorielles de retour - Infinity the Game N5
Infinity the Game N5 s'intensifie avec le retour des sectoriels classiques ! Dans cette vidéo, je détaille les prédictions concernant le retour des sectoriels supprimés lors de la transition de N4 à N5. Que vous soyez un joueur expérimenté ou un nouveau venu sur Infinity N5, cette analyse approfondie du retour des sectoriels, de l'analyse tactique et des classements compétitifs vous permettra de garder une longueur d'avance sur la méta.

Nous abordons les refontes potentielles, les nouvelles synergies, les spéculations sur les unités et les performances potentielles de ces sectoriels dans Infinity the Game N5 compétitif. Découvrez des informations sur l'équilibre des factions, les forces et faiblesses des secteurs et les implications de ces retours pour les missions ITS.

Si vous cherchez des tactiques pour Infinity N5, des listes de niveaux sectoriels, ou si vous souhaitez simplement rester informé de l'actualité d'Infinity the Game, cette vidéo est faite pour vous.

N'oubliez pas d'aimer, de commenter et de vous abonner pour plus de contenu sur Infinity the Game N5, notamment des configurations d'armée, des guides de jeu et des analyses tactiques !

Cliquez sur la cloche pour ne rien manquer de l'évolution du paysage Infinity N5.
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Wizzy

Robert Shepherd a fait un tactica en anglais sur la KFC.


12/09/2025 - Infinity N5 Faction Focus - Kestrel Colonial Force - Robert Shepherd [anglais]
Aujourd'hui, nous passons en revue l'une des factions phares de N5, et une sérieuse prétendante au titre de meilleure faction du jeu : la Force coloniale Kestrel. Franchement, pas grand-chose à ajouter. Nous savons que cette faction est géniale. Bonne vidéo.
https://www.youtube.com/watch?v=8lyUk12Ed28
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Wizzy

Nouveau podcast en anglais de Arachnet.


Episode 49: Varuna Lore Dive

https://player.captivate.fm/episode/df2a9879-3c8f-4e17-abf3-509bf3da3071/

Il est un peu tard, mais nous y sommes ! Nous avons fait un Infinity. Nous avons parlé de Varuna, la planète de l'eau ! Nous parlons de traditions et de profils liés à la grande bille bleue ! 

Making-off
https://www.youtube.com/watch?v=Vn0OTbzEO1w
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Wizzy

Il y'a une vague de màj de profils à venir.

Armée Combinée vanilla
Ordres Militaires
TAK
Mineurs

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Wizzy

Les armées sectorielles OOP reviennent en octobre.


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Wizzy

Sur le dark net, James Workshop a fait une analyse des ordres militaires de la panocéanie.
https://discord.com/channels/46182709658263553/84864844117872040/1422353583315272995
https://docs.google.com/document/d/1tZkzrEj1O_6x1Jr9cDcq5SqPYnH1EDEqXGhtmwKaoGc/edit?pli=1&tab=t.0


CitationThoughts on Military Orders Update

I see three issues with MO right now. First, the lack of competent units below 20 points creates pressure on the top end if you want a 15 order list. Second, issues with fireteams also create efficiency issues. Third, many knights are weirdly inefficient and there's a lack of hacking defense, CoC, etc to really have them work in a list.

One constraint to work under is to keep to the current set of limitations. All leadership is under knights, knights have frenzy/impetuous as actual drawbacks, there's a lack of quality long range weaponry among the knights (Feuerbach/HMG/MSR), knights don't get things like MSV/Mimetism and knight melee doesn't contend with the top melee units like monks/samurai.
Bottom End
An easy option is +1 AVA on fugazi.

Crosiers need an update similar to Fennecs. First, there's no need for +1 point over Fusiliers for +2 CC and religious, so a basic combi crosier should be 10 points. Then provide some cheap 12-15 point utility options. 0 SWC LRL, BSG/template, minelayer, etc. Drop the current blitzen option by a point and it works here as an ARO piece. The goal should be that people are happy taking 4-5 of these.

Split Order Sergeants into both an Escort Sergeant profile and an Order Sergeant profile. Escort sergeants should be great at gumming up the mid field with fd 4/8", repeaters, minelayer, etc. Order Sergeants stop being line infantry and turn into solid 15-20ish point utility units. CB's choice on what they look like but engineer profiles, solid hackers (including ECM/fastpanda/firewall) etc would all be nice. Some ARO options with zapper/flamethrower/panzerfaust would also be nice.
Links
The most important thing is cleaning up the Crusade fireteam and making it a core part of the faction. Give Santiago, KoJ and probably a few others (possibly order sergeants) the ability to link in as (Crusade). Otherwise give hospitallers some new link friendly profiles like tinbot. The lack of ability to include tinbot in the core HI fireteam causes real issues as does the lack of utility options.

Create a teuton/foot montesa team.

Let black friars join order sergeant teams.

Clean up the crosier team a little. If there's a separate Teuton team that can duo the crosier team can be a little more restrictive.
Knights
Crux: No Change

Bike Montessa: No Change

Foot Montessa: Do something to make it interesting. Right now it's just a formula applied to a bike montessa, give it hidden deployment or fireteams or something.

Teuton: Do something for the SWC options. BS-3 or hidden deployment on the ML or something. Or even just get rid of them, but the models are cool.

Hospitaller: 6-2 and give some extra profiles with things like tinbots.

Santiago: No change.

Knight of Justice: Make it the defensive alternative to the Crux. Warhorse seems appropriate since a KoJ is a veteran, potentially BS-3 as well. They're pretty close to being good so you don't want to add a lot more.

Joan: She just needs to be modernized a bit. Fast Joan doesn't really need an update but you could potentially give her 6-4 and make the slow Joan 6-2 to match most HI. Slow joan just needs something, either a B4 gun or imm(arm) or something to make her really interesting to take. Honestly I'm not even sure Joan should be an MO unit, she feels more Vanilla.

Mendoza/Hawkins/De Fersen: More or less fine.

Knight of the Holy Sepulchre: It annoys me that NBW no longer stops things like monks like it used to. Possibly change the melee around a bit to be better defensively, NBW is now more of an offensive tool. Otherwise it could afford a point drop, especially on the mmr profile.

Knight Commander: Just an efficiency upgrade. It would also be nice to see a CoC profile here.
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Wizzy

Nouvelle MàJ majeure pour l'Army avec le retour des armées OOP et le détail pour la partie Panocéanienne.



PANOCEANIA

Recovered and adapted profiles to N5:
AUXILIA: Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
REGULARS: Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
HEXAS: Changes to BS, PH, BTS, and AVA. Added Counterintelligence. Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
KAMAU: Changes to MOV and AVA. Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
ECHO-BRAVO: Changes to SWC and AVA. Weapons reviewed. Added Surprise Attack (-3) and Decoy (1).
AKALIS: Change to AVA. Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
BAGH-MARI: Changes to BS, BTS, and AVA. Added Warhorse and NCO. Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
ORC Troops: Added Varuna Division options in Skills, weapons, and costs. Available in the Varuna Immediate Reaction Division.
GUARDA DE ASSALTO: Changes to CC, BS (Auxbot), and AVA. Added Sixth Sense and Mimetism (-3). Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
CLAUSEWITZ UHLANS: Change to AVA. Added BS Attack (SR -1) and Warhorse. Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
CRABBOT: Attributes reviewed. Skills updated. Cost reviewed.
DRAGOES: Changes to PH and WIP. Added Immunity (Continuous Damage). Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
MAQUINISTS: Created versions for Varuna Div., NCA, and SAA. Skills and weapon options reviewed for each version. Costs reviewed. Exclusive to their respective Sectorials.
KIRPAL SINGH: Change to BTS. Added Martial Arts L1, Immunity (Shock), NCO, and Super-Jump (Jet Propulsion). Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
LIEUTENANT STEPHEN RAO: Changes to BS and BTS. Added Warhorse and Immunity (Shock). Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
Modified existing profiles:
HANNIBAL, Neoterran Mercenary Team Leader: New profile created, exclusive to Neoterra.
BLOCKERS: Added Discover (ReRoll). Skills and weapons reviewed. Costs reviewed.
BLADE-OPS: Skills and weapons reviewed. Costs reviewed.
ZULU-COBRA: Change to BTS. Skills and weapons reviewed. Costs reviewed. New Varuna-exclusive options created.
BLACK FRIARS: Added Albedo (-6) and Combat Instinct as core Skills. Skills reviewed. Costs reviewed.
REINFORCEMENTS: AQUILA GUARD: Change to MOV. Added Courage, Deactivator, Jump (+3"), and ECM: Hacker (-3). Options and weapons reviewed. Costs reviewed.
AQUILA GUARD: Change to MOV. Added Courage, Deactivator, and ECM: Hacker (-3). Options and weapons reviewed. Costs reviewed. New Neoterra-exclusive option created.
SWISS GUARD: Skills and weapons reviewed. Costs reviewed.
REINFORCEMENTS: SWISS GUARD: Skills and weapons reviewed. Costs reviewed.
KNIGHTS OF MONTESA: Added BS Attack (+1SD) and Terrain (Aquatic/Jungle). Skills and weapons reviewed. Costs reviewed.
LOCUST: Added Hidden Deployment. Skills and weapons reviewed. Costs reviewed.
FLIGHT OFFICER AGNES FERREIRA: New Chain of Command option created.
REINFORCEMENTS: FLIGHT OFFICER AGNES FERREIRA: New Chain of Command option created.
INDIGO FUSILIER RICHARD QUINN: Skills and weapons reviewed. Costs reviewed. Exclusive Neoterra option available.
PATSY GARNETT: Skills and weapons reviewed.

VARUNA

Troop Availability:
Removed Squalos
Added Squalos Mk-II
AVA 2 Knights of Montesa
AVA 2 Motorized Knights of Montesa

Fireteams:
Removed Kamau Fireteams
Created Varuna Fireteam
Created Undertow Fireteams
Created Advanced Montesa Fireteams
Changes to Cavalry Fireteams
Changes to Wildcards

ACONTECIMENTO

Troop Availability:
Updated Tikbalangs
AVA 3 Akalis Sikh Commandos
AVA 2 Guarda de Assalto
AVA 2 Knights of Montesa
Added Beasthunters.
Added Armand "Le Muet"

Fireteams:
Added Beasthunters FTO to Regulars Fireteam
Added Knights of Montesa FTO to Acontecimento Fireteam
Created Motorized Fireteams
Created Advanced Montesa Fireteams
Changes to Wildcards

NEOTERRA

Troop Availability:
AVA 2 Blockers
AVA 3 Blade-Ops
AVA 2 Redeye
Removed Indigo Fusilier Bipandra
Added Hannibal, Neoterran Mercenary Team Leader
Added Maximus, Optimate and HexaDome Legend
Added Maximus, Optimate Agent

Fireteams:
Removed ORC Troops Fireteams
Created Neoterra Fireteams
Created Ultima Ratio Fireteams
Changes to CSU Fireteams
Changes to Wildcards
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Wizzy

Je suis assez content du retour de l'Aconcetimento, je m'étais fait enterré par surprise dans cette secto et impossible de la recycler correctement à mon gout en KFC, maintenant c'est le retour des fireteams de Bagh avec Agnès, et mes thorakites proxisant des nagas.

Par contre un peu moins content qu'ils aient ajouté des trucs OOP en généraliste, d'un côté ils disent qu'ils veulent faire plaisir aux vétérans en faisant le minimum pour que ça soit jouable sans garantir la compétitivité, puis de l'autre ils repartent faire de la gonflette du catalogue généraliste alors qu'ils ne souhaitent pas vendre les figs, et qu'au lancement de la N5, ces armées OOP ne devaient qu'être en format "legend". Du coup on perd pour les débutants la lisibilité à cause du surplus de choix, c'est dommage.

Fin bon, y'a encore un arrêt pour les màj de la Panocéanie, qui attend des trucs pour les Ordres Militaires et peut être d'autres trucs qui sait, normalement ça tombe en même temps que la Nouvelle Vague, donc à priori pour l'Essen fin octobre, où y'aura la préco exclusive sur place (il me semble que c'est que sur place), sinon c'est en Novembre avec la sortie de la boite NW.
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